Algemeen

Hoe zet je marketing in om zoveel mogelijk bioscoopbezoekers te trekken?

0

Om een duidelijke strategie te kunnen bepalen om een bioscoop propvol te krijgen  is het belangrijk om doelstellingen te bepalen. Zonder een duidelijk doel blijf je in het wilde weg proberen klanten te bereiken, zonder hierin daadwerkelijk effectieve resultaten te zien. Door je content te structureren en er een bepaalde opbouw in aan te brengen, kun je veel gemakkelijker de bezoekers door de customer journey heenleiden en meer bioscoop bezoekers krijgen. Om precies te weten waar je de bezoekers heen wilt brengen, is het essentieel dat je een doelstelling bepaalt. Je krijgt hierdoor focus en kunt de content gemakkelijker hierop aan laten sluiten.

Doelstelling voor bedrijf

Als eerste bepaal je voor internet marketing een doelstelling die geldt voor je bedrijf. Je wilt iets behalen met de online marketing die je gaat inzetten. Door helder te krijgen wat je eerste doelstellingen zijn, kun je hierop voortborduren. Zo kun je bepalen dat je meer bezoekers naar je bioscoop wilt krijgen, of meer social media aandacht voor je campagne.

Bereiken van je bioscoopbezoekers

Voor een bioscoop is het belangrijk om te kiezen voor traditionele marketingmiddelen: tv, radio, online video en in mindere mate radio. Als je emotie wilt overbrengen en veel bereik wil verkrijgen, kom je al snel uit op fragmenten laten zien en horen. Een lange tv-commercial van 45 seconden, zodat het verhaal van de film goed wordt verteld tijdens een commercial. De commercial kan worden vertoond tijdens tv-programma’s met een hoge kijkdichtheid en geplaatst op de Facebookpagina en het Instagramprofiel van de film, om ook een jongere doelgroep te bereiken. Meer de online marketing middelen, zoals Facebook en Instagram video’s voor jongeren tot 25 jaar.

Feiten & cijfers over bioscopen in Nederland

– In 2017 steeg het Nederlandse bioscoopbezoek voor het tiende opeenvolgende jaar. We gaan gemiddeld 2,1 keer per jaar naar de bioscoop – een record sinds 1978.
– Het marktaandeel van de Nederlandse films daalde vorig jaar van 20 tot zo’n 12 procent.
– De best bezochte film in 2017 was Soof 2, gevolgd door Onze jongens en Dikkertje Dap.
– De in 2017 best bezochte niet-Nederlandse film was Discpicable Me 3.

Social media gebruiken voor het adverteren van films en series

Vorige post

De Beste Biopics van internetgiganten zoals Steve Jobs

Volgende post

Dit is ook interessant